Renginių kalendorius

Paroda „Fluxus“ avilys“
nuo 2018 m. gegužės 23 d.
iki 2018 m. liepos 9 d.

„Fluxus“ – XX a. 7-ojo dešimtmečio pradžioje susikūręs tarptautinis avangardinio meno judėjimas, kuriame svarbų vaidmenį atliko ir lietuvis išeivis Jurgis Mačiūnas (George Maciunas). Šio judėjimo atstovai siekė ne tik iš esmės reformuoti išsisėmusį ir komercinį tapusį anuometinį meną, bet ir apskritai sudrebinti kultūros pagrindus.

Vienas didžiausių tokios revoliucijos akstinų buvo tikrovės įsiveržimas į kūrybą, ištrinant ribas tarp vadinamojo elitinio ir masinio, vaizduojamojo ir taikomojo menų. „Fluxus“ atstovų veiklai buvo būdinga antielitinė, „pasidaryk pats“ (angl. do it yourself), paprastumo, kasdienybės, pokšto, tiražavimo, performatyvi, procesuali estetika. Ir, žinoma, vienas esminių bruožų ‒ kūrybinės veiklos kolektyviškumas.

Parodoje „Fluxus“ avilys“ pristatoma Jono Meko vizualiųjų meno centrui priklausanti „Fluxus“ kolekcijos dalis, atspindinti šį judėjimą kaip kolektyvinę veiklą. Žinoma, „Fluxus“ buvo išimtinai performatyvus, nesibaigiantis eksperimentavimas, todėl šiandien įmanoma pristatyti tik tą daugialypį procesą atspindinčius dokumentus ir artefaktus, paprastai tariant ‒ archyvą.

Parodoje Nacionalinėje bibliotekoje „Fluxus“ pristatomas būtent per kolektyviškumo prizmę, be to, ne tik kaip avangardinio meno judėjimas siaurąja prasme, bet ir kaip pasaulėžiūros principas apskritai, kaip banga, kuri auga, plečiasi ir ilgainiui netikėtais būdais paveikia vis platesnius kultūrinius arealus. 

Ekspozicijoje „Fluxus“ kolektyviškumo principas atspindimas keliomis kryptimis: a) įvairių kolektyvinių „Fluxus“ akcijų, hepeningų, festivalių plakatai; b) keletas kolektyviai sukurtų (kartais be autorystės) artefaktų; c) objektai, skirti kontaktui su žiūrovu; d) galų gale, fragmentiškai, asociatyviai užkabinamas aprėpiantis tris pirmuosius, menininkų bendruomenės SoHo kvartale Niujorke kūrimosi, aspektas. Taigi „Fluxus“ kolektyviškumas ‒ tarsi avilio metafora ‒ atsiskleidžia keliomis (archyvinėmis) briaunomis.

Paroda atidaroma gegužės 23 d. 17 val., veiks iki liepos 9 d. Parodos kuratorius dr. Kęstutis Šapoka.

„Fluxus“ kolekcijos paroda „Avilys“ yra didesnio projekto dalis. Kita dalis ‒ „Fluxus & Mačiūnas’92“ – atidaryta gegužės 9 d. Jono Meko vizualiųjų menų centre, Malūnų g. 8, Vilniuje. Joje eksponuojamas rekonstruotas 1992 m. Vilniaus moksleivių rūmuose vykęs vienas pirmųjų „Fluxus“ projektų Lietuvoje. Šame projekte kolektyviškumas taip pat buvo svarbus.

Trumpai apie parodą

Data gegužės 23 d. – liepos 9 d.
Laikas bibliotekos darbo laiku
Vieta Parodų salė, III a.
Dalyvavimas įėjimas laisvas
Rengėjas Jono Meko vizualiųjų menų centras, www.jmvmc.lt
Partnerės Nacionalinė biblioteka, Lietuvos kultūros taryba
Daugiau informacijos socialiniame tinkle „Facebook“

Plakatas

Liepa
P A T K Pn Š S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Parodos

2019 m. liepos 3 d. – liepos 31 d.
Algimanto Kezio fotografijų paroda „Išeivių portretai“
2019 m. birželio 27 d. – liepos 28 d.
Antano Sutkaus paroda „Vilniaus (re)kolekcija“
2019 m. sausio 1 d. – gruodžio 31 d.
Jolitos Vaitkutės instaliacija „Pabudę iš knygų“
2019 m. liepos 8 d. – rugpjūčio 4 d.
Lietuvos mokinių fotografijų paroda
2019 m. liepos 1 d. – rugpjūčio 31 d.
Paroda „Atrask ir išgirsk Stanislovą Moniušką“
2019 m. sausio 7 d. – rugpjūčio 7 d.
Pasaulio lietuvių bendruomenės leidinyje paskelbtos „Lietuvių chartijos“ paroda
2019 m. rugpjūčio 2 d. – rugsėjo 22 d.
Paroda „Konstruoti Niujorką“