SPECIALŪS REIKALAVIMAI
Asmuo, pretenduojantis užimti vyriausiojo bibliotekininko informacijos išteklių formavimui pareigas, turi atitikti šiuos kvalifikacinius reikalavimus:
- turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su magistro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija socialinių ar humanitarinių mokslų srityje;
- turėti ne mažiau kaip 1 (vienerių) metų profesinę darbo patirtį su pareigomis susijusioje srityje;
- gerai mokėti valstybinę kalbą;
- mokėti bent vieną užsienio kalbą ne žemesniu kaip B2 lygiu;
- gebėti dirbti su Lietuvos integralia bibliotekų informacine sistema;
- būti susipažinusiam su vartotojų aptarnavimą, bibliotekų fondų organizavimą ir apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais ir gebėti juos taikyti praktikoje;
- būti susipažinusiam su užsienio ir Lietuvos bibliotekų tinklo sistema;
- gebėti kuruoti ir koordinuoti procesus;
- mokėti savarankiškai kaupti, valdyti, sisteminti, apibendrinti ir pateikti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
- turėti gerus darbo kompiuteriu bei biuro įranga įgūdžius, mokėti dirbti Microsoft Office programiniu paketu.
FUNKCIJOS
Vyriausiasis bibliotekininkas vartotojų aptarnavimui vykdo šias funkcijas:
- pagal grafiką aptarnauja vartotojus vadovaudamasis įstaigoje patvirtintais aptarnavimo standarto principais;
- planuoja ir organizuoja vartotojų aptarnavimo darbą, rengia darbo grafikus;
- pagal grafiką aptarnauja vartotojus, vadovaudamasis įstaigoje patvirtintais aptarnavimo standarto principais;
- teikia vartotojams bendro pobūdžio informaciją apie aptarnavimo tvarką, taisykles, paslaugas ir jų teikimo tvarką;
- nustatyta tvarka priima atsiskaitymus už mokamas paslaugas;
- periodiškai atlieka grynųjų pinigų perdavimą Buhalterijos skyriui;
- rengia ir teikia ataskaitas už mokamas paslaugas;
- konsultuoja vartotojus dokumentų paieškos klausimais, padeda surasti dokumentus atvirame fonde;
- vykdo vartotojų informacinių poreikių stebėseną;
- vykdo atviro fondo turinio atitikimo vartotojų poreikiams stebėseną, atlieka analizę;
- aktyviai dalyvauja Centro fondo formavime, teikia pasiūlymus;
- pildo vartotojų, lankytojų ir išduodamos literatūros apskaitą bei pateikia ketvirtines ir metines ataskaitas Centro vadovui;
- užtikrina skaityklų, abonemento ir kt. Centrui priklausančių erdvių tvarką;
- prižiūri vartotojams teikiamų techninių paslaugų funkcionavimą ir iškilus problemoms informuoja atitinkamus padalinius;
- pagal kompetenciją nagrinėja ir sprendžia aktualias vartotojų aptarnavimo veiklos problemas, dalyvauja tobulinant vartotojų aptarnavimo ir paslaugų kokybę, aktyviai teikia pasiūlymus Centro vadovui aptarnavimo funkcijų gerinimo klausimais;
- dalyvauja rengiant vartotojų aptarnavimą reglamentuojančių dokumentų projektus;
- inicijuoja ir dalyvauja vykdant vartotojų informacinių poreikių tyrimus ir su vartotojų aptarnavimo gerinimo procesais susijusius projektus, dalyvauja jų įgyvendinime;
- konsultuoja Lietuvos bibliotekų darbuotojus, pedagogus ir kitus vaiko ugdymo specialistus skaitytojų aptarnavimo, skaitymo kultūros ugdymo, vaikų ir jaunimo literatūros skyrių fondų formavimo ir kitais su vartotojų aptarnavimu susijusiais klausimais;
- nuolat seka Lietuvos vaikų ir paauglių knygų leidybos procesus, naujienas, susipažįsta su naujai išleistomis knygomis, įgytas žinias taiko praktikoje konsultuojant vartotojus;
- padeda Centro vadovui kuruoti su vartotojų aptarnavimu susijusią veiklą, rengia ir teikia Centro vadovui su vartotojų aptarnavimu susijusias veiklos ataskaitas;
- atlieka kitus Centro vadovo pavedimus, susijusius su šiame pareigybės aprašyme nurodytomis funkcijomis;
- pavaduoja kitus vartotojų aptarnavimo funkcijas atliekančius darbuotojus;
- rengia ir teikia ataskaitas apie savo vykdomą veiklą Centro vadovui;
- teikia siūlymus Centro vadovui su darbo specifika susijusiais klausimais.