SPECIALŪS REIKALAVIMAI
Asmuo, pretenduojantis užimti vyriausiojo bibliotekininko informacijos išteklių formavimui pareigas, turi atitikti šiuos kvalifikacinius reikalavimus:
- turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija socialinių ar humanitarinių mokslų srityje;
- turėti ne mažiau kaip 1 (vienerių) metų profesinę darbo patirtį su pareigomis susijusioje srityje;
- gerai mokėti valstybinę kalbą;
- mokėti bent vieną užsienio kalbą ne žemesniu kaip B2 lygiu;
- gebėti dirbti su Lietuvos integralia bibliotekų informacine sistema;
- būti susipažinusiam su vartotojų aptarnavimą, bibliotekų fondų organizavimą ir apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais ir gebėti juos taikyti praktikoje;
- būti susipažinusiam su užsienio ir Lietuvos bibliotekų tinklo sistema;
- gebėti kuruoti ir koordinuoti procesus;
- mokėti savarankiškai kaupti, valdyti, sisteminti, apibendrinti ir pateikti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
- 8.10 turėti gerus darbo kompiuteriu bei biuro įranga įgūdžius, mokėti dirbti Microsoft Office programiniu paketu.
FUNKCIJOS
Vyriausiasis bibliotekininkas vartotojų aptarnavimui vykdo šias funkcijas:
- pagal grafiką aptarnauja vartotojus vadovaudamasis įstaigoje patvirtintais aptarnavimo standarto principais;
- planuoja ir organizuoja vartotojų aptarnavimo darbą, rengia darbo grafikus;
- pagal grafiką aptarnauja vartotojus, vadovaudamasis įstaigoje patvirtintais aptarnavimo standarto principais;
- teikia vartotojams bendro pobūdžio informaciją apie aptarnavimo tvarką, taisykles, paslaugas ir jų teikimo tvarką;
- nustatyta tvarka priima atsiskaitymus už mokamas paslaugas;
- periodiškai atlieka grynųjų pinigų perdavimą Buhalterijos skyriui;
- rengia ir teikia ataskaitas už mokamas paslaugas;
- konsultuoja vartotojus dokumentų paieškos klausimais, padeda surasti dokumentus atvirame fonde;
- vykdo vartotojų informacinių poreikių stebėseną;
- vykdo atviro fondo turinio atitikimo vartotojų poreikiams stebėseną, atlieka analizę;
- aktyviai dalyvauja Centro fondo formavime, teikia pasiūlymus;
- pildo vartotojų, lankytojų ir išduodamos literatūros apskaitą bei pateikia ketvirtines ir metines ataskaitas Centro vadovui;
- užtikrina skaityklų, abonemento ir kt. Centrui priklausančių erdvių tvarką;
- prižiūri vartotojams teikiamų techninių paslaugų funkcionavimą ir iškilus problemoms informuoja atitinkamus padalinius;
- pagal kompetenciją nagrinėja ir sprendžia aktualias vartotojų aptarnavimo veiklos problemas, dalyvauja tobulinant vartotojų aptarnavimo ir paslaugų kokybę, aktyviai teikia pasiūlymus Centro vadovui aptarnavimo funkcijų gerinimo klausimais;
- dalyvauja rengiant vartotojų aptarnavimą reglamentuojančių dokumentų projektus;
- inicijuoja ir dalyvauja vykdant vartotojų informacinių poreikių tyrimus ir su vartotojų aptarnavimo gerinimo procesais susijusius projektus, dalyvauja jų įgyvendinime;
- konsultuoja Lietuvos bibliotekų darbuotojus, pedagogus ir kitus vaiko ugdymo specialistus skaitytojų aptarnavimo, skaitymo kultūros ugdymo, vaikų ir jaunimo literatūros skyrių fondų formavimo ir kitais su vartotojų aptarnavimu susijusiais klausimais;
- nuolat seka Lietuvos vaikų ir paauglių knygų leidybos procesus, naujienas, susipažįsta su naujai išleistomis knygomis, įgytas žinias taiko praktikoje konsultuojant vartotojus;
- padeda Centro vadovui kuruoti su vartotojų aptarnavimu susijusią veiklą, rengia ir teikia Centro vadovui su vartotojų aptarnavimu susijusias veiklos ataskaitas;
- atlieka kitus Centro vadovo pavedimus, susijusius su šiame pareigybės aprašyme nurodytomis funkcijomis;
- pavaduoja kitus vartotojų aptarnavimo funkcijas atliekančius darbuotojus;
- rengia ir teikia ataskaitas apie savo vykdomą veiklą Centro vadovui;
- teikia siūlymus Centro vadovui su darbo specifika susijusiais klausimais.