Telefonas Klaustukas Gestu kalba Sitemap
Naujienos iliustracija 2023 m. liepos 5 d.

Naujos knygos anglų kalba Socialinių mokslų skaitykloje

Socialinių mokslų skaitykloje kviečiame susipažinti su naujomis knygomis informacijos bei komunikacijos mokslų tematika anglų kalba. Šios knygos ne tik praplės turimų žinių akiratį, bet ir prisidės prie asmeninio anglų kalbos tobulinimo.

Foundations of information literacy / Natalie Greene Taylor and Paul T. Jaeger. – Chicago : ALA Neal-Schuman, 2022. – xiii, 245 p.

Nors apie informacinį raštingumą parašyta daug knygų, šis tekstas yra pirmasis, kuris informacinį raštingumą nagrinėja tarpvalstybiniu, tarpkultūriniu ir tarpinstituciniu aspektu. Šiame leidinyje skaitytojas ras istorinę reklamos, propagandos, dezinformacijos, analfabetizmo apžvalgą, įgis žinių apie taikomas strategijas dirbant bendruomenėje su, informacinio raštingumo pagrindų neturinčiais asmenimis, sužinos metodus, kurie padės kovoti su neatidėliotinomis visuomenės problemomis, kurias sukelia dezinformacijos srautai. Knygos autoriai vienareikšmiškai pabrėžia informacinio raštingumo svarbą, kuri yra būtina sėkmingam institucijų, švietimo, visuomenės užimtumo politikai, demokratinio valdymo bei žmogaus teisių funkcionavimui, nes, pasak jų, priešingu atveju, vis labiau tendencingai didėjantys dezinformacijos srautai, neabejotinai sukels negatyvias socialines pasekmes.

 

UX research methods for media ant communication studies : an introduction to contemporary qualitative methods / Angela M. Cirucci and Urszula M. Pruchniewska. – New York, N.Y. ; Abingdon : Routledge, 2022. – vii, 193 p.

Tai yra išsamus kokybinių UX (angl. klb. – user‘s experience, liet.klb. – vartotojų patirtis) ir skaitmeninių produktų sąveikos tyrimo metodų vadovas, skirtas komunikacijos mokslais besidomintiems asmenims. Knygos autorės: Angela M. Cirucci ir Urszula M. Pruchniewska, skaitytojams pateikia UX istoriją ir terminiją,  aprašo visą UX tyrimo planavimo proceso ir rengimo metmenis, nagrinėja iškilusius tyrimų etikos niuansus ir detaliai atskleidžia dvylikos pagrindinių UX tyrimo metodų subtilybes, kurių pagalba galima tyrinėti „emocines keliones“, interneto dienoraščius, įvairių tekstų apžvalgas, kontekstines užklausas. Visoje knygoje yra taikliai brėžiamos naudingos paralelės tarp tradicinių akademinių tyrimų metodų ir UX metodų, o ypatingas dėmesys skiriamas UX įvairovei ir išskirtinumui. Tai esminis tekstas visiems, norintiems susipažinti su UX tyrimo metodais bei sparčiai augančia nauja vartotojų patirties analizės sritimi.

 

Breaking the news : 500 years of news in Britain / edited by Jackie Harrison and Luke McKernan. – London : The British Library, 2022. – 240 p.

Naujienos yra neatsiejama mūsų kasdienio gyvenimo dalis, tačiau nuo seniausių laikų iki pat šiandienos, naujienų apimtis smarkiai pasikeitė. Sparčiai besivystančios skaitmeninės technologijos įtakojo mūsų požiūrį ir elgesį, mums tapo svarbu ne tik tai, kaip skelbiame naujienas, bet ir kaip jas vartojame. Kyla klausimas, kas padaro įvykį „naujiena“? Ar gali būti pateisinamas mūsų skeptiškumas ir abejingumas šokiruojančių vaizdų ir antraščių atžvilgiu? O gal naujienos tampa gyvybiškai svarbiu įrankiu, įgalinančiu veikti pasaulinius aktyvizmo judėjimus, tokius kaip #BlackLivesMatter, priverčiančius permąstyti valdančiųjų etikos kontrolės aprėptis? Į visus šiuos klausimus bando atsakyti šio leidinio sumanytojai, kurie be kita ko atskleidžia kaip britų žurnalistai, istorikai rašė pasakojimą apie svarbiausius savo šalies istorijos momentus, tarp kurių yra minima šiurpi XVII amžiaus žmogžudystė, viešosios informavimo apie COVID-19 kampanijos, amerikiečių centrinės žvalgybos analitiko Edwardo Snowdeno slaptosios informacijos nutekinimas bei žiniasklaidos elgesys su įžymybėmis.

 

Knygos viršelisComputational propaganda : political parties, politicians, and political manipulation on social media / edited by Samuel Woolley and Philip N. Howard. – New York, N.Y. : Oxford University Press, 2019. – vi, 263 p.

Leidinyje yra rašoma apie tai, kaip socialinės žiniasklaidos platformose yra platinamos manipuliacinio pobūdžio dezinformacijos kampanijos, kurias atlieka užprogramuoti botai. Kai kurie politiniai režimai naudoja juos tam, kad nutildytų oponentus ir nustumtų į pakraštį oficialias valstybės žinutes, sukeltų chaosą per rinkimus ir šmeižtų rėžimo kritikus, žmogaus teisių gynėjus, žurnalistus, todėl knygoje yra teigiama, kad toks automatizavimas ir manipuliavimas platformomis yra naujas politinės komunikacijos mechanizmas, vadinamas „kompiuterine propaganda“, kuri yra aprašoma ir analizuojama pasitelkiant praktinius atvejus iš devynių šalių (demokratinių, ir autoritarinių) ir keturių žemynų (Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Europoje ir Azijoje).

 
Šias knygas rasite Socialinių mokslų skaityklos  lentynose. (334 kab., III a.).

Dėl teminės leidinių paieškos galite kreiptis į informacijos paieškos konsultantus skaityklose.