Telefonas Klaustukas Sitemap
Naujienos iliustracija 2021 m. rugpjūčio 3 d.

Kviečiame išmaniai susipažinti su sintetine biologija

Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje startuoja inovatyvus, tęstinis „Vilnius–Lithuania iGEM“ komandos projektas „6-asis SinBio pojūtis“, kurio tikslas – supažindinti visuomenę su sintetine biologija. Pasitelkdami papildytosios realybės technologiją, platformos kūrėjai kviečia pažinti svarbiausias disciplinos sąvokas.

iGEM – tai kasmetinis tarptautinis akademinis konkursas, kurio tikslas skatinti sintetinės biologijos pažangą. Tarpdisciplininės universitetų studentų komandos sprendžia globalias medicinos, maisto pramonės, energetikos ir kitų aktualių sričių problemas. Didelė konkurso dalis – edukacija bei visuomenės įtraukimas. „6-asis SinBio pojūtis“ –  viena iš „Vilnius–Lithuania iGEM“ komandos šviečiamųjų veiklų.

Nacionalinės bibliotekos erdvėse lankytojai ras lipdukus su QR kodais, kuriuos nuskaitę išvys papildytosios realybės modelius, atskleidžiančius nematomus ląstelių lygmens procesus ir kitas įdomybes. Tokiu būdu bus galima daugiau sužinoti apie koronavirusą ir vakcinas, susipažinti su mažiau suprantamomis sintetinės biologijos, bioinformatikos, baltymų sintezės ir kt. koncepcijomis.

Neturintys galimybės nuskaityti žymeklius su QR kodais ar panaudoti kamerą, modelius ir visą svarbią informaciją galės rasti projekto interneto puslapyje igem-vilnius-ar.com.

„Vilnius-Lithuania iGEM“ nariai tiki, kad sintetinė biologija – viena iš labiausiai mūsų ateitį formuojančių mokslo disciplinų. Tai jauna mokslo sritis, sujungianti informacinių technologijų, inžinerijos ir gyvybės mokslų principus. Jos pagrindinis tikslas – sukurti, patobulinti bei pritaikyti įvairius naujus biologinius komponentus, funkcijas ar biologines sistemas, siekiant praktiškai pritaikyti anksčiau gyvojoje gamtoje neegzistavusius biologinius prietaisus ir produktus.

Komanda siekia padaryti šią discipliną kuo suprantamesnę visiems ir taip ne tik griauti mitus, kylančius iš nežinojimo, bet ir sudominti potencialo turinčius moksleivius gyvybės mokslais, paskatinti ateityje juos rinktis.