Telefonas Klaustukas Gestu kalba Sitemap
2017 m. sausio 20 d.

Nacionalinėje bibliotekoje surengta tarptautinė konferencija „Raštingumas skaitmeniniame amžiuje“

Sausio 20 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje įvyko tarptautinė konferencija „Raštingumas skaitmeniniame amžiuje“, skirta pedagogams, bibliotekininkams ir skaitymo skatinimo specialistams. Konferencijos tikslas – skatinti profesionalų, tarptautiniu lygiu pripažintų mokslininkų, tyrėjų, mokytojų iš Europos šalių ir Jungtinių Amerikos Valstijų diskusijas apie raštingumą šiandien. Tai – ir puiki galimybė apsikeisti idėjomis, pasidalyti geraisiais pavyzdžiais ir patirtimi bei įvairių raštingumo tyrimų rezultatais.

Konferenciją organizavo Skaitymo ir kultūrinio raštingumo asociacija, bendradarbiaudama su Nacionaline biblioteka, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Šiuolaikinių didaktikų centru, Suomijos ambasada, Airijos ambasada, Tarptautinės plėtros Europoje komitetu (angl. International Development in Europe Committee), Europos raštingumo asociacijų federacija (angl. Federation of European Literacy Associations) ir Tarptautine  raštingumo asociacija (angl. International Literacy Association).

Sveikinimo žodį susirinkusiems tarė Nacionalinės bibliotekos generalinis direktorius prof. dr. Renaldas Gudauskas, Airijos ambasadorius Davidas Noonanas, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento direktorė Žydronė Žukauskaitė-Kasparienė ir Europos raštingumo asociacijų federacijos vicepirmininkė Ann-Sofie Selin.

Konferenciją sudarė plenarinė sesija, penkios paralelinės sesijos, baigiamasis pranešimas ir sesija, skirta stendiniams pranešimams. Vieną iš dvylikos stendinių pranešimų „Knygų klubai ir literatūriniai protmūšiai“ pristatė Nacionalinės bibliotekos Vaikų ir jaunimo literatūros departamento Tyrimų ir sklaidos skyriaus vadovė-direktoriaus pavaduotoja Inga Mitunevičiūtė ir vyriausioji tyrėja Eglė Baliutavičiūtė.

Baigiamąjį pranešimą skaitė George’o Masono universiteto (JAV) literatūros profesorius dr. Williamas G. Brozo, kuris savo veiklą skiria berniukų ir vyrų raštingumo pokyčių stebėjimams, o tyrimų rezultatus taiko savo darbo praktikoje.