Telefonas Klaustukas Sitemap

Renginiai ir parodos

Iliustracija

Nacionalinėje bibliotekoje – tarptautinis animacinių filmų festivalis „Tindirindis“, III savaitė

2022 m. gruodžio 12 d. 11.00 val. – 12.30 val.

Gruodžio 12 d. 11 val. Konferencijų salėje, V a. PETRYKIVKA. JŪROS DRAUGAS – PARŠIUKAS ČIUKAS. 21RET. Trukmė – 1,5 val.

Šioje programoje – trečia devynių ukrainiečių režisieriaus Stepano Kovalio filmų po 3 minutes kolekcija iš ciklo „Mano kraštas – Ukraina“. Autorius pristato trumpas ir nuotaikingas ukrainiečių pasakas apie Umanės, Borščivo, Sviatohorsko ir Dubno miestus, taip pat istorijas apie laivą stepėje, apie Kazokų Dūmą, juodą dirvožemį ir vaizdingus riterių turnyrus. Šias istorijas kartu su dainų bei istorijų autoriumi pristatys nuolatinis filmų herojus linksmuolis katinas. Lietuvių animacijos režisieriai Aurika ir Algirdas Seleniai, Ilja Bereznickas, Henrikas Vaigauskas, Juozas Sakalauskas mažiesiems žiūrovams skiria savo filmus apie Nykšt Pykšt Tukus, sniego senį ir Kalėdų senelį, apie tarpplanetines krepšinio varžybas ir Bermudų žiedą, apie paršiuko Čiuko nuotykius jūroje, bičių kalnuose ir piratų saloje.

Programa skirta visai šeimai, rodoma ukrainiečių ir lietuvių kalbomis.

Gruodžio 12 d. 17 val. Kino salėje, V a. TARASAS ŠEVČENKA. 23RET. Trukmė – 1,5 val.

Programa skirta garsiausio ukrainiečių poeto ir dailininko Taraso Ševčenkos kūrybai pristatyti. Ukrainiečių režisierė Valentyna Kostyleva pristato poetišką lėlinės animacijos filmą pagal poeto poemą. Šioje programoje – visa serija jaunųjų Kijevo universiteto studentų režisierių animacinių ir edukacinių filmų, kuriuose atskleidžiamos T. Ševčenkos gyvenimo akimirkos ir kūryba. Puikus muzikinis klipas „Vyšnių sodas“ pagal poeto eiles su vokalo žvaigždėmis ir simfoniniu orkestru nepaliks abejingų žiūrovų. Lietuvių režisierių Jūratės Leikaitės-Aškinienės ir Valento Aškinio filmas „Kita stotelė – Taraso Ševčenkos“ įdomiai pristato didesnę dalį dailininko kūrinių ir vizualizuoja poemą apie Vilnių. Filme galima išvysti atgyjančius poeto rankraščius – paraštės rašytojo ranka išmargintos veikėjų piešiniais. Klipą „Raudonieji bateliai“ pagal dainą T. Ševčenkos žodžiais nupiešė Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos studentai kartu su režisieriumi S. Kovaliu ir lietuvių profesionalais. Ši programa – tai puiki galimybė artimiau susipažinti su unikalia T. Ševčenkos kūryba. Programos pabaigoje – rinkinys antikarinių mini filmų-plakatų, smerkiančių Rusijos agresiją Ukrainoje.

Programa skirta visai šeimai, rodoma ukrainiečių ir lietuvių kalbomis.

Gruodžio 15 d. 11 val. Kino salėje, V a. ISTORIJOS MAŽIESIEMS. 08V. Trukmė – 1,5 val.

  • Katė ir kandis (Cat and Moth). Rež. India Barnardo. 2021. Kanada, Didžioji Britanija. Pūkuota balta katė, vardu Ditas, nenori nieko daugiau, kaip tik rasti patogiausią vietą visatoje. Pagaliau ji nukrinta ant nuostabiausios geltonos pagalvėlės. Tačiau nepastebi, kad neryškus sparnuotas įsibrovėlis Montis taip pat nusitaikęs į šią pagalvę. Montis nedrąsiai sutrikdo Dito snaudimą. Kokios to pasekmės?
  • Velniop (Damn it!) Rež. Elena Walf. 2021. Vokietija. Senovės kovos tarp gėrio ir blogio.
  • Skiautinių daina (The Patchwork Song). Rež. Angela Steffen. 2021. Vokietija. Oficialus muzikinis vaizdo klipas iš vaikų televizijos serialo „Skiautinių daina“, sukurtas Angelos Steffen.
  • Pamiršta knyga (The Thrown Away Book). Rež. Agata Gorzadek. 2022. Lenkija. Tonis ir Levi vieną dieną suranda paslaptingą daiktą – išmestą knygą – kuris, pasirodo, turi unikalią vertę.
  • Distancija (Distance). Rež. Jung-Hsin Hu. 2022. Didžioji Britanija. „Distancija“ yra istorija apie socialinį atstumą. Per ankstyvąją COVID-19 pandemiją gydytoja priversta atsiskirti nuo sūnaus ir vyro. Vieną dieną, per daug užsiėmusi, kad prisimintų sūnaus gimtadienį, ji bėga namo. Tačiau kyla klausimas, ar išlaikyti socialinį atstumą, ar apkabinti sūnų?
  • Milžinas ir sėkla (Giant and Seed). Rež. Sara Shabani. 2022. Vokietija. Smalsumo paskatinta mažutė sėkla iškrinta iš rojų primenančios buveinės ir patenka į pavojaus ir nevilties sūkurį. Tik išmokusi neapsimetinėti ir atrasti tai, ko jai iš tiesų reikia, ji pajėgs gali sugrįžti namo ir atskleisti jį saugančio švelnaus Milžino prigimtį.
  • Sveikas, nepažįstamasis (Hello Stranger). Rež. Julia Ocker. 2021. Vokietija. Astronautas nusileidžia į nežinomą planetą. Joje viskas svetima...
  • Francės sriuba (Franzy‘s Soup-Kitchen). Rež. Ana Chubinidze. 2021. Prancūzija, Sakartvelas. Vieniša ateivė virėja Francė sužino, kad jos ypatinga rožinė sriuba yra ne tik skani, bet ir tampa stebuklinga, kai ja dalijasi su badaujančiais padarais, gyvenančiais keistoje planetoje.
  • Čiūčia čiūčia, meškuti (Hush Hush Little Bear). Rež. Mara Linina. 2022. Latvija. Kai tėvai meškos išsiruošia ieškoti uogų ir medaus, meškiukai lieka namuose su avimis. Mažyliai smagiai leidžia laiką žaisdami su siūlų kamuoliuku, bet netrukus jaunikliai susipainioja ir viskas apsiverčia aukštyn kojomis! Laimei, avys padeda jiems viską sutvarkyti. Filmas sukurtas pagal tradicinę latvių lopšinę „Čiūčia čiūčia, meškuti“ („Aijā, žūžū, lāča bērni“).

Gruodžio 15 d. 17 val. Kino salėje, V a. SANDORIS SU SIAUBU. 04TK. Trukmė – 1,5 val.

  • Nebuvimas (Absence). Rež. Marc Hericher. 2021. Prancūzija. Benamis skaudžiai nugriūva ant žemės ir sustingsta. Staigus žurnalistų susidomėjimas šiuo žmogumi nukelia žiūrovus į groteskišką ir absurdišką žiniasklaidos sūkurį.
  • Amokas (Amok). Rež. Balazs Turai. 2022. Vengrija, Rumunija. Per keistą nelaimingą atsitikimą praradęs sužadėtinę ir gražią išvaizdą, Klaidas turi susidoroti su savo vidiniu demonu.
  • Susitvarkymas su karu (Dealing with War). Rež. Andreas Hykade. 2022. Vokietija. Dvi avys ir vienas šuo. Avys mekena: „Ramybė“. Šuo, šiepdamas aštrius dantis, urzgia: „Karas!“
  • Jabberwockis (Jabberwocky). Rež. Sjaak Rood. 2020. Nyderlandai. Drąsus berniukas, nepaisydamas seno žmogaus įspėjimo, eina medžioti... Pabaisa sumušta, bet vis tiek atrodo, kad istorija baigsis blogai. Nors Lewiso Carrollio eilėraštyje „Jabberwocky“ pilna neegzistuojančių žodžių, kažkokiu būdu vis tiek suprasite, apie ką kalbama.
  • Krasue (Krasue). Rež. Ryo Hirano. 2021. Japonija. Viename Pietryčių Azijos miestelyje naktį jakudza ima konfliktuoti su vietinėmis gaujomis. Kovos metu jis susiduria su moteriškos giminės dvasia Krasu, skraidančia atidengtais viduriais. Kova galiausiai juos nuveda į tamsą, į džiunglių labirintą, kur riba tarp žmogaus, gyvūno ir dvasios išnyksta.
  • Laimingas vyras (Lucky Man). Rež. Claude Luyet. 2022. Šveicarija. Žmogus lošia ir laimi. Jis patiria euforiją, bet... Kitas žaidimas – kitas laimėtojas. Prigimtis pasireiškia pati.
  • Gandras (The Stork). Rež. Morten Tšinakov, Lucija Mrzljak. 2020. Estija. Rūkydamas balkone pilietis Gandras patiria prašviesėjimo akimirką, kai supranta, kad yra ne žmogus, o paukštis. Tuo pačiu metu vyras ir moteris valgo pietus. Kai iš laikrodžio iššoka gegutė, vyras išskuba pro duris. Moteris ir gandras susitinka...
  • Metalas (Metallo). Rež. Calvin Antoine Blandin (CAB). 2021. Prancūzija. Apleistoje pramoninėje aikštelėje senas vyras pradeda mistišką vienišiaus kelionę. Jo tiesos paieškos nuveda gilyn į gamyklą.
  • Naktinė sargyba (The Night Watch). Rež. Julien Regnard. 2021. Prancūzija, Belgija. Pora išskuba iš spalvingo vakarėlio. Pakeliui namo susiginčija ir patenka į žiaurią automobilio avariją. Kai Džordžas atgauna sąmonę, Kristina dingusi. Jis pasijunta esąs tikrame pragare.

Gruodžio 16 d. 11 val. Kino salėje, V a. KALĖDINIS TINDIRINDIS. 29KT. Trukmė – 1,5 val. Programa skirta vaikams, joje – lietuvių režisierių ir užsienio animatorių konkursinių kalėdinių filmų programa.

Į šią programą prašome iš anksto registruotis el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Gruodžio 16 d. 17 val. Kino salėje, V a. FORMA-T, FIGŪRA-Z. 07XP. Trukmė – 1,5 val. Eksperimentinių filmų programa, skirta jaunimui ir suaugusiesiems.

  • Amazonės moteris (Amazon Woman). Rež. Anna Vasof. 2021. Austrija. Galva daro viską. Nors kitos kūno dalys atlieka įvairias funkcijas, galva yra universalus įrankis. A. Vasof filmukas „Amazon Woman“ iš 24 dešimties sekundžių klipų parodo, ką gali galva (visada pačios Vasof): nosis gali būti lizdas; ausis gali būti vairo rankenos dalis; dantys gali būti replės nagams traukti; akys mirksėdamos pertraukia procesus; burna čiulpia...
  • Ant skalbinių krepšio dugno (On the bottom of the laundry bag). Rež. Adele Razkovi. 2021. Austrija. Adelės Razkövi trumpametražiame filme kalbama apie bendrą mitą – tuščią skalbinių krepšį. Pradėdama nuo dokumentinio, greičiausiai autobiografinio, ir bet kokiu atveju filosofinio klausimo, kas galėtų slėptis skalbinių krepšio dugne, jei jį kada nors pavyktų pasiekti?
  • Bodisėja (Boddyssey). Rež. Jonas Bienz. 2022. Šveicarija. Kelionė siurrealistiniu kraštovaizdžiu, kurį dengia žmogaus oda. Gimimo ir brandos, mirties ir irimo procesai rodo keistos ekosistemos žlugimą. Šis eksperimentinis animadokas (animacinė dokumentika) parodo kitokios, iš odos ir žmogaus galūnių sudarytos, ekosistemos žlugimą.
  • Krizė (Crisis). Rež. Leopold Maurer. 2021. Austrija. Pirmiausia regime ramią sceną paplūdimyje, o fone – miestą. Tačiau pajūrio maudynių scena pasislenka ir jos vidurio linija tampa veidrodinio vaizdo riba: čia juoda / balta, ten balta / juoda; čia – pozityvas, ten – negatyvas, viena pusė pažįstama, kita – svetima. Šios kategorijos atitinka gerai žinomas socialines ir ideologines konstrukcijas. Leopoldas Maureris savo minimalistiniame animaciniame filme atkreipia dėmesį į tai, kad abiejų kategorijų žmonės elgiasi labai panašiai.
  • Iš tikrųjų yra neapsakomų dalykų (There is, however, unspeakable). Rež. Marzieh Emadi, Sina Saadat. 2020. Austrija. Du kubeliai paslaptingai kabo vienas virš kito pilkame rūko danguje, kai pasirodo žmogus ir vienas iš jų virsta vairo stovu. Užuot sukėlęs sprogimą, sunkus rutulys lėtai nusileidžia į apačioje esantį inkubatorių, kur pramoninio apdorojimo triukšmas pasiekia kulminaciją – susidaro tamsi anga, iš kurios girdisi tik nuosaikus urzgimas.
  • Histerezė (Hysteresis). Rež. Robert Seidel. 2021. Vokietija. „Histerezė“ glaudžiai susieja abstrakčią Seidelio projekciją ir queer atlikėjos Tsuki choreografiją. Pasitelkus mašininį mokymąsi, kad tarpininkautų šioms vėluojančioms reprezentacijoms, filme sąmoningai sugadinamos dirbtinio intelekto strategijos – taip atskleidžiama subtili, ryškiai išreikšta vaizdinė kalba.
  • Susikirtimas (Intersect). Rež. Dirk Koy. 2021. Šveicarija. Filmo pavadinimas padarytas iš veiksmažodžio „susikirsti“, o tai reiškia perpjauti, padalinti, bet ir suartėti. Filmas yra vaizdinis realaus ir virtualaus pasaulio sąsajos tyrimas.
  • O (O). Rež. Paul Wenninger. 2021. Austrija, Prancūzija. Šokėjas Bretanėje esančioje viloje, neatlieka jokio nereikalingo judesio, užleisdamas vietą individualiai būsenai, kurią prancūzų filosofas Paulas Virilio apibūdino kaip „poliarinę inerciją“.
  • Orelsanas – ieškotojas (Orelsan – The Quest). Rež. Victor Haegelin. 2022. Prancūzija. Muzikiniame vaizdo klipe dainininkas tarsi kuria savo gyvenimą iš molio, o jo dainos pirmoji eilutė skamba taip: „Niekas nesužadina mano prisiminimų taip, kaip tešlos kvapas.“ Pasakodamas savo istoriją, Orelsanas gerbėjams pateikia visiškai naują požiūrį į jo muzikinius vaizdo klipus – tai molio karalystė, kurios anksčiau nebuvo pasitelkęs. Šiam projektui 10 žmonių komanda sukūrė visas lėles ir nufilmavo animaciją. Naudojant Orelsano gyvenimo vaizdus ir senas nuotraukas sukurtos animuotos dainininko ir kitų žmonių figūros. Vaizdo klipas sukurtas taip, tarsi pats reperis būtų viską nufilmavęs.
  • Prostostazė (Prostostase). Rež. Tiberio Suppressa. 2021. Prancūzija. Kelionė keistoje ir nenuoseklioje visatoje.
  • Sferos (Spheres). Rež. Anais Chic. 2021. Prancūzija. Epinė kelionė į geometrinės abstrakcijos visatą. Judėjimas nuo vaikystės potraukių iki paauglystės pakilimų ir prarajų, nuo miesto spalvų iki miražų, gimstančių iš susitikimo su kitu, bus vienintelis apčiuopiamas šios kelionės elementas.
  • Tovo (Tovo). Rež. Thomas Steiner. 2020. Austrija. Klajojantys Antikos mąstytojai, žinomi kaip peripatetikai, pastebėjo, kad geriausios mintys aplanko vaikštant. Ėjimo ritmas išlaisvina galvą, potyriai gamtoje sukelia smegenų audras. Ir Nietzsche’i vertingos mintys kildavo judant. Filosofas savo žygiuose po Šveicarijos Aukštutinį Engadiną visada turėdavo užrašų knygelę. Iliustruotojo, tapytojo, grafiko ir filmų kūrėjo Th. Steinerio apmąstymų vieta tapo kalnų kaimas Tovo Faraldi Šiaurės Italijos Ligūrijoje.
  • Gruodžio 18 d., 14 val. Kino salėje, V a. dar vienas programos ISTORIJOS MAŽIESIEMS seansas. Trukmė – 1,5 val.

Trumpai apie renginius

Data
gruodžio 12, 15, 16 ir 18 d.
Vieta
Konferencijų salė ir Kino salė, V a.
Trukmė
1,5 val.
Dalyvavimas
norėdami išvysti 16 d. 11 val. programą „Kalėdinis Tindirindis“ registruokitės iš anksto el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.; į kitas festivalio programas įėjimas laisvas
Daugiau informacijos
socialiniame tinkle „Facebook“: „Petrykivka. Jūros draugas – paršiukas Čiukas“, „Tarasas Ševčenka“, „Istorijos mažiesiems“, „Sandoris su siaubu“, „Kalėdinis Tindirindis“, „Forma-T, Figūra-Z“, „Istorijos mažiesiems
Organizatoriai
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, tarptautinis animacinių filmų festivalis „Tindirindis“
Svarbu
Programų „Petrykivka. Jūros draugas – paršiukas Čiukas“ ir „Tarasas Ševčenka“ filmai rodomi ukrainiečių ir lietuvių kalbomis. Kitų programų filmai rodomi originalo kalba su lietuviškais subtitrais.