Telefonas Klaustukas Gestu kalba Sitemap

Kontaktai

Informacinio aprūpinimo skyrius

Skyriaus paskirtis – užtikrinti efektyvų informacinių paslaugų funkcionavimą, jų integralumą, informacinių paslaugų kokybę.

Uždaviniai ir funkcijos

Skyrius įgyvendina šiuos uždavinius:

  • kurti ir palaikyti efektyvų informacinių paslaugų sistemos funkcionavimą vartotojams;
  • dalyvauti atviro fondo informacijos išteklių formavimo procese, teikti pasiūlymus Nacionalinės bibliotekos Informacijos išteklių departamentui;
  • bendradarbiauti su Vartotojų aptarnavimo skyriumi formuojant ir optimizuojant skaityklų informacijos išteklių fondą, rekomenduoti aktualius informacijos išteklius, užtikrinant jų atranką pagal turinį, vadovaujantis Nacionalinės bibliotekos Informacijos išteklių formavimo strategija;
  • užtikrina prieigą prie Lietuvos ir pasaulio informacijos išteklių vartotojams bibliotekoje ir nutolusiems vartotojams;
  • pagal kompetenciją nagrinėti ir spręsti aktualias vartotojų aptarnavimo veiklos problemas, dalyvauti tobulinant vartotojų aptarnavimo ir paslaugų kokybę.

Skyrius, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šiais funkcijas:

  • bendradarbiaudamas su Vartotojų aptarnavimo skyriumi formuoja skaityklų informacijos išteklių fondą, nuolat vykdo jo turinio atitikimo vartotojų poreikiams vertinimą;
  • užtikrina informacijos išteklių teminių apžvalgų, kritinių straipsnių, analizių, rekomendacijų, ir pan. turinio pateikimą vartotojui;
  • priima ir vykdo vartotojų informacines užklausas, generuoja sudėtinių užklausų atsakymus, užtikrina užklausos turinio kokybę galutiniame etape;
  • užtikrina „Klausk bibliotekininko“ paslaugos funkcionavimą;
  • kuria vartotojų mokymų programas, modulius, organizuoja teminius vartotojų mokymus;
  • teikia teminės informacijos paslaugas;
  • dalyvauja rengiant vartotojų aptarnavimą reglamentuojančių dokumentų projektus;
  • teikia konsultacinę ir metodinę pagalbą Lietuvos bibliotekoms vartotojų informacinio aprūpinimo klausimais;
  • bendradarbiaudamas su Nacionalinės bibliotekos Komunikacijos ir rinkodaros departamentu organizuoja aptarnavimo veiklos informacijos sklaidą, pagal kompetenciją kuria informacinę medžiagą vartotojams;
  • pagal kompetenciją vykdo kultūrinės edukacijos veiklą, viešina paslaugas ir informacinius išteklius;
  • teikia siūlymus Departamento direktoriui informacinio aprūpinimo ir kitais susijusiais klausimais;
  • atlieka kitas Departamento direktoriaus pavestas užduotis, susijusias su Skyriaus nustatytomis funkcijomis.